Алекс Радченко , 14 января в 13:09

Юніт-економіка: посібник з розрахунку

 Як добре та довго проживе ваш бізнес? Це залежить від того, які рішення ви приймаєте, до чого вони ведуть до прибутку чи збитків. Юніт-економіка це інструмент, який зорієнтує прийняття бізнес-рішень.

Що таке юніт-економіка простими словами

Юніт-економіка інструмент оцінки прибутковості проекту. В основі лежить ідея, що він буде ефективним за умови, що його окрема одиниця (юніт) дає прибуток. Юніт це одиниця, яка приносить як дохід, і витрати. Юніт-економіка дає відповідь на запитання, чи заробляє бізнес чи втрачає на одному юніті, і скільки. Алгоритм наступний. По-перше, ви визначаєте, що берете як юніт. В одних випадках це предмет угоди, в інших клієнт чи користувач, все залежить від специфіки бізнесу. По-друге, розраховуєте доходи та витрати, пов'язані з юнітом. Взагалі будь-який бізнес можна подати у вигляді такої формули: Прибуток Середній чек х кількість продажів витрати. Ваше завдання підібрати такі значення показників, щоб результат вийшов зі знаком плюс. Тобто щоб грошей вистачило на бізнес і окрім цього залишився прибуток у бажаній для вас кількості. Якщо розрахунки за даними показують збитковість, запускати проект не варто. Прибутковість за розрахунками свідчить, що бізнес варто масштабувати, щоб отримувати більше «вихлопу». Відповідно, помилки у розрахунках ведуть до неправильних рішень чи збитків. Якщо включаємо у витрати те, чого там не повинно бути отримуємо песимістичний висновок і не розширюємо бізнес. Отже упускаємо шанс заробити прибуток. Якщо забуваємо врахувати якісь статті витрат, ризикуємо масштабувати збитки.

Як рахувати юніт-економіку

Перший варіант юніт-економіка "на коліні". Відкриваєте Ексель та проводите розрахунки вручну. Ви самі вирішуєте, що враховувати у витратах, а що не потрібно. Якщо сформулювати простими словами без термінів, то розрахунку витрат: 1) Візьміть витрати на залучення користувачів (маркетинговий бюджет). 2) Поділіть це число на кількість залучених користувачів. 3) Вийде вартість залучення користувача. Щоб дізнатися, скільки ви заробили на одному користувачі: 1) Порахуйте прибуток від усіх користувачів. 2) Поділіть це число на кількість користувачів. 3) Вийде довічна вартість користувача. Залишається порівняти ці дві величини. Якщо доходи від користувача більші за вартість його залучення, ви отримуєте з одного юніту більше, ніж витрачаєте його на залучення, і навпаки. Інший варіант використовувати готові інструменти: калькулятори, симулятори. Вони заздалегідь задані всі характеристики, які потрібно врахувати. Ви тільки підставляєте цифри і цієї ж секунди отримуєте підсумковий результат значення прибутку.

Юніт-економіка потрібна, по-перше, для того, щоб оцінити/спрогнозувати прибуток чи збитки бізнесу. За розрахунками можна дійти висновків. Якщо не вдалося порахувати, Ви можете знайти декілька прикладів обчислень, або формули на інформаційно-аналітичному порталі "Україна фінансова"

Загрузка...
Интер - программа на неделю